Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 15/5/2022


ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ 

ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΟΥ 144 ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Κυριακή 15/5/2022 στις 11.00, στο σχολείο


Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 144 δημοτικού σχολείου διοργανώνει στην Κυριακή 15/5/2022 στις 11.00 το πρωίστο προαύλιο του σχολείου , συζήτηση για να ενημερωθούμε για τις νέες εξετάσεις PISA στο τέλος του δημοτικού και τον τρόπο που θα τις αντιμετωπίσουμε . Θα μιλήσουν ο διευθυντής και δάσκαλοι του σχολείου μας και ομιλητής από την ένωση εκπαιδευτικών “ο Αριστοτέλης” . Να είμαστε όλοι και όλες εκεί !

Το ΔΣ του Συλλόγου.

 

 

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΚΟΥΝΙΑ

Για τις 18 Μαΐου εξαγγέλθηκαν νέες εξετάσεις για  τα παιδιά τάξεων ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου!!  Θα εξεταστούν  στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά για  τον «ελληνικό διαγωνισμό PISA». Φέτος θα γίνουν σε 600 δημοτικά και γυμνάσια και θα γενικευτούν του χρόνου. Ο διαγωνισμός αυτός γίνεται στην Ελλάδα, από το 2000, που βρίσκεται με βάση τα αποτελέσματα, μόνιμα κάτω από το μέσο όρο.

Γιατί γίνεται;

Σύμφωνα με το υπουργείο για να καταγραφεί η κατάσταση της εκπαίδευσης στη χώρα μας, και να παρθούν αποφάσεις για βελτίωση . 22 χρόνια που γίνεται ο διαγωνισμός δεν βγάλαν συμπέρασμα ; Περιμένουν από ένα διαγωνισμό που μετράει δεξιότητες, να καταγράψουν αδυναμίες προγραμμάτων σπουδών; Δεν ξέρουν τίποτα, για  το σοκ που πρόσφεραν στα παιδιά μας, με την απαράδεκτη εξ αποστάσεως τηλε- εκπαίδευση ;

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να μας πείσει ότι για την κατάντια των σχολείων φταίνε  οι δάσκαλοι και οι καθηγητές .Να συσχετίσει τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.


Έτσι τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, σε συγχωνεύσεις και σε κλείσιμό τους, σε μείωση της χρηματοδότησής τους στο πλαίσιο της λεγόμενης «αυτονομίας» και της αναζήτησης πόρων μέσω χορηγιών, αλλά και σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Η ενσωμάτωση νέων εξετάσεων, στην αρχή ανώνυμων για να αποσπάσουν συναίνεση, η διεθνής εμπειρία δείχνει, ότι ευκολότερα μετατρέπονται σε «κόφτες» συνέχισης της εκπαίδευσης.

Να μην ξεχνάμε ότι ο διαγωνισμός γίνεται από τον ΟΟΣΑ που δίνει οδηγίες για «μνημόνια» στις κοινωνίες και στοχεύει να μπει και στα σχολεία με στόχο την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης .

 

Χαρακτηριστικές πλευρές αυτού του διαγωνισμού:

· Είμαστε η μοναδική χώρα παγκόσμια που «κατεβάζει» τον διαγωνισμό αυτό σε τόσο μικρούς μαθητές,  στην Στ΄ Τάξη του Δημοτικού !!

Σε όποιες χώρες υπάρχουν εξετάσεις και ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους, ζουν με μεγάλο άγχος για να τα καταφέρουν σε κάτι που πολλές φορές είναι έξω από τις δυνάμεις ή τις δυνατότητές τους. Τα θέματα και το πλαίσιο καθορίζεται από άλλους έξω από το σχολείο. Η λογική τους είναι: πρέπει από πολύ μικρή ηλικία να ξεχωρίσουν αυτοί «που τα καταφέρνουν» από αυτούς που «δεν μπορούν». Είτε αυτό αφορά το κάθε παιδί ξεχωριστά, είτε τη σχολική μονάδα ως σύνολο.

· Δεν είναι καλό να μπορούν τα παιδιά από μικρά να εξοικειώνονται με τις εξετάσεις;

Οι εξετάσεις δημιουργούν άγχος, ξεχωρίζουν τους μαθητές σε «ικανούς»  και «μη ικανούς», τα σχολεία σε «καλά» και «κακά»  χωρίς να παίρνουν υπόψη τους την ιδιαιτερότητα, τις ειδικές κλίσεις, τις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε παιδιού ή τις συγκεκριμένες συνθήκες μιας περιοχής ή ενός σχολείου.  Σε καμία περίπτωση το σχολείο σε κάθε του βαθμίδα – πόσο μάλλον στο δημοτικό – δεν πρέπει να είναι απλά ένας χώρος που τα παιδιά προετοιμάζονται για εξετάσεις.

 

Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε;

 

Να μην συμφωνήσουμε στη συμμετοχή των παιδιών μας στο διαγωνισμό !!!!

Να μη γίνει το σχολείο διαρκές εξεταστικό κέντρο, όπου μεγάλο μέρος της σχολικής τους καθημερινότητας για την προετοιμασία εξετάσεων και διαγωνισμών.

Γιατί θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά.

Γιατί δεν θέλουμε να γίνει και ο διαγωνισμός PISA άλλος ένας τρόπος που θα χωρίζει σε κατηγορίες μαθητές και σχολεία, που θα ανοίγει το δρόμο για ακόμα περισσότερες αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.